Ugyan az elmúlt években egyre-másra jelentek meg a startup vállalatok a szextech iparágban, akad közöttük olyan, melynek végül nem termett babér e területen, és bedobta a törülközőt. Ilyen az egykor szép reményekkel indult Lora DiCarlo.

A 2017-ben alapított Lora DiCarlo egyike volt azon feltörekvő cégeknek, amit női vezetők irányítottak, akik arra tették fel életüket, hogy jövőbe mutató segédeszközeikkel jobbá tegyék a hölgyek szexuális életét. A vállalkozás 2019-ben került a címlapokra, miután innovációs díjat nyert a legismertebb szórakoztatóelektronikai kiállításon, a Consumer Electronics Show-n (CES) egy olyan kéz nélkül használható eszközzel, amely a biomimikriát és a robotikát használja, hogy segítsen a nőknek a G-pont és a csikló egyidejű izgatásával kettős orgazmust elérni. Érdekesség, hogy végül mégsem kapták meg a CES-en nekik ítélt díjat, mert a Consumer Technology Association még azon melegében visszavonta a kitűntetést, és azt is megtiltotta a Lora DiCarlónak, hogy a későbbiekben kiállítson a rendezvényen. Mindezt azzal magyarázták, hogy az általuk kifejlesztett eszközök nem illeszkednek a CES-en helyet kapó egyik termékkategóriába sem.

A cég terve az volt, hogy maga mellé állítsa a befektetőket és jobbá tegye a nők szexuális életét. A kezdeti lendület azonban megtört, s végül befejezték működésüket

Ahogy az várható volt, ez a szokatlan lépés nagy visszhangot váltott ki a közönség körében és a közösségi médiában, és azzal vádolták a CES-t, hogy a szervezetben helyet foglaló szakemberek prűdek és rosszul ítélték meg a helyzetet. Írnunk sem kell, hogy ez a felhajtás kapóra jött az akkor még viszonylag ismeretlen Lora DiCarlónak, nem meglepő, hogy rögtön sikerült leakasztaniuk 2 millió dollárnyi befektetést, majd a következő években összesen nagyjából 9 millió dollárt pumpáltak a cégbe a rendhagyó termékekben fantáziát látó tőkések.

Látva a lépés negatív nemzetközi visszhangját, a CES 2020-ban nem gördített akadályt az elé, hogy a Lora DiCaro megjelenjen a rendezvényen, és ismét hatalmas sikert értek el. Jóllehet, a temérdek pénz mellett ez sem volt elég ahhoz, hogy a pandémia negatív hatásait (chiphiányra visszavezethető gyártási problémák, a prémiumkategóriás termékek iránt tapasztalható keresletcsökkenés stb.) kivédjék, így a sokat ígérő startup 2022 év végén lehúzta a rolót.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük