A koronavírus-járvány okán emberek milliói maradtak otthon hetekre, hónapokra. Bár a gazdagság egészét megviselte a majd’ két éven át tartó bezárkózás, a szextechiparág hatalmasat nyert rajta.

Amint a Covid-19 terjedni kezdett, bezártak az éjszakai klubok és az egyedülállóknak fenntartott helyek, ezáltal rengeteg ember szórakozási lehetősége megszünt. Nem véletlen hát, hogy számos, szexuális egészséggel és erotikus szolgáltatással foglalkozó startup gyors fejlődésnek indult. Ott volt például az elsősorban sikosítókban és kenőcsökben utazó Cake, mely büszkén számolt be róla, hogy megugrottak kizárólag férfiaknak készült, kókuszolajos hidratáló krémének internetes rendelései.

Egyes erotikus játékokra szakosodott kereskedők 2020 elejére a korábbi időszaknál 30-50 százalékkal nagyobb forgalomról számoltak be. Ráadásul a karantént hamarabb bevezető és hosszabb ideig fenntartó államokban működő cégek még ennél is jobban jártak. Fénykép: Pexels

Miként az Indiana Egyetem Kinsey Intézetének kutatásából világossá vált, a Covid-19 nemcsak abban akadályozta meg az embereket, hogy nyilvános helyekre menjenek, hanem jelentősen csökkentette a felnőttek közötti szexuális aktusok számát is. Sőt, sok amerikai még mindig kényelmetlenül érzi magát, ha koronavíruson átesett idegennel találkozik, pedig idő közben a védőoltások széles körben elérhetővé váltak. Tetejébe az egyéb, nemi úton terjedő betegségektől is többen tartanak, ezért is virágzik az Egyesült Államokban a fogamzásgátló termékekkel és szexuális úton terjedő fertőzéseket kimutató, otthoni tesztekkel kereskedő cégek piaca.

Fehérneműkből, szexjátékokból, otthoni tesztekből, s egyéb kellékekből is jóval több fogyott, mint a koronavírus-járvány előtti időszakban. Fénykép: Pexels

Utóbbiak közé tartozik az Everlywell, mely kifejezetten azokra célozza meg, akik nem szeretnének 20 dollárnál, azaz körülbelül 7000-7500 forintnál többet költeni ilyen tesztekre. Nagyot megy a fogamzásgátlókkal és különféle otthoni tesztekkel hírnevet szerzett Nurx, emellett jelentősen növelte átbevételét a fenntarthatóságot szem előtt tartó Parade nevű startup, ami izgalmas színvilágú fehérneműit előszeretettel reklámozza teltebb alkatú hölgyekkel.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük